Pop-up formien kohdistaminen

Tässä artikkelissa käydään läpi miten kohdistaa pop-up formit verkkosivuilla.

Oikein käytettynä HubSpotin pop-up formit ovat tehokas työkalu liidien generointiin. Niiden yleisimpiä käyttötapauksia ovat blogitilausten generointi ja oppaiden lataukset.

Yksi tärkein asia pop-up formien tekemisessä on muistaa sitoa ne kontekstiin. Vältä yhden ja saman pop-up formin käyttämistä kaikilla sivuilla. Kun sinulla on blogikirjoitus esimerkiksi aiheesta Facebook-mainonnan hinta, lisää kyseiseen blogiin pop-up form, joka tarjoaa opasta liittyen Facebook-mainontaan.

Jos keräät pop-up formilla uutiskirjeen/blogin tilauksia, muista sulkea jo olemassa olevat tilaajat pois. Muuten vain ärsytät heitä turhalla pop-upilla.

Pop-up formit voit kohdistaa URL-osoitteen perusteella sekä vierailijan tietojen ja käyttäytymisen perusteella. Tällaisia kohdistustietoja ovat esimerkiksi:

  • Listat (näytä tai piilota pop-up form listan jäsenille)
  • Onko vierailija tunnistettu vai ei
  • Laite jolla vierailija selaa sivua
  • Selaimen kieli
  • Maa
  • CTA (onko vierailija klikannut tiettyä CTA:ta)
  • Session count (montako sessiota vierailijalla on sivullasi)

Voit lukea lisää kohdistusvaihtoehdoista täältä.