Kuinka lähettää NPS-kysely HubSpotilla?

Tässä artikkelissa kerrotaan mikä on NPS-kysely, ja miten sellaisen voi luoda HubSpotilla

NPS on lyhenne termistä “Net promoter score”. Tiivistettynä termi vastaa kysymykseen: “Kuinka todennäköisesti suosittelisit yrityksen palvelua tai tuotteita ystävällesi tai kollegallesi?” Voit lukea lisää NPS:stä blogistamme.

Luodaksesi NPS-kyselyn HubSpotilla, tarvitiset Service Hub Pro -lisenssin. Kyselyn luominen tapahtuu valitsemalla Service --> Feedback Surveys.

Sitten valitsemme Set up survey.

set_up_nps

Tämän jälkeen valitsemme, haluammeko lähettää NPS-kyselyn sähköpostitse, vai toteuttaa sen verkkosivuna.

Voit luoda vain yhden NPS-kyselyn. Kysely tulisi lähettää asiakkaillesi säännöllisin väliajoin. Esimerkiksi kerran kvartaalissa tai puolen vuoden välein. Alle olevasta kohdasta valitsemme kriteerit, kenelle kysely lähtetään.

Oletuksena kriteeri on "Became a Customer Date is more than 30 days ago". Välilehdeltä Choose frequency pääsemme määrittämään joko toistuvan tai kertaluonteisen kyselyn.

Näyttökuva 2019-6-17 kello 14.09.32

Customize-välilehdeltä pääsemme muokkaamaan lomakkeen otsikkoa, tervehdystekstiä sekä kuvaa ja värejä. Itse NPS-kysymystä emme voi muokata.

Follow-up -välilehdellä pääsemme muokkamaan follow-up kysymystä ja Thank you -kohdassa kiitosviestiä sekä kuvaa.

Automation-välilehdeltä pääsemme luomaan erilaisia workflowta perustuen asiakkaan antamaan arvosanaa.

Lisätietoja ja statistiikkaa NPS-kyselyistä täältä.