Blogi | Sales Communications

Usein kysyttyjä kysymyksiä webinaareista

Kirjoittanut Jani Aaltonen | 17.6.2015 3:45

Kokosimme tähän blogiin muutamia yleisesti kysyttyjä kysymyksiä webinaareista ja niiden pitämisestä. Olemme pitäneet paljon webinaareja ja vuonna 2015 ensimmäisen 1/2- aikana webinaareihimme osallistui yli 1100 yrityspäättäjää. 

Ohessa muutama video: 

 

Mitä järjestelmiä käytätte?

Olemme käyttäneet seuraavia järjestelmiä:

Miten olette tähän mennessä järjestäneet verkkokoulutusta/webinaareja? Mistä alustasta teillä on jo kokemusta? Miten kuvailisitte kokemuksianne webinaarien järjestämisestä / alustasta? 

Teemme paljon webinaareja ja olemme koonneet kaikki tekemisemme YouTube- kanavallemme.

 

Onko teillä jo mietittynä oma "short list" potentiaalisista ja teitä miellyttävistä alustoista? Jos, niin mitkä ympäristöt ovat listalla? 

Paljonko olette jatkossa halukkaita maksamaan webinaariympäristöstä, käytöstä ja ylläpidosta? 

Max 50€/käyttäjä/kk. Saatavilla on vähemmän rahaa vaativia järjestelmiä. Suosittelemme kuitenkin käyttämään sellaisia järjestelmiä, joilla on suuri markkinaosuus ja toimittaja on tunnettu. Riski, jota kannattaa välttää liittyy ohjelmistotoimittajan kykyyn rakentaa ohjelmistosta hyvä ja ominaisuuksiltaan kattava. Olet aina yhteydessä asiakkaisiin, henkilökuntaan tai muihin sidosryhmiisi. Et varmasti halua, että teknologia on esteenä. 

Millaisiin koulutuksiin/tilanteisiin webinaariympäristöä on pääsääntöisesti tarkoitus käyttää? 

  • Koulutukset
  • Presentaatiot
  • Tilanteet, jossa halutaan saada ihmisiä kiinni ajasta ja paikasta riippumatta. 
    • Tilaisuuset voidaan myös nauhoittaa jos halutaan
  • erilaiset esitykset (ulkoiset ja sisäiset)
  • Q&A-sessiot 

Miten usein webinaareja on tarkoitus järjestää ja paljonko niissä on osallistujia?

Järjestäminen riippuu jokaisen organisaation kyvystä ja resursseista. Kannattaa kuitenkin tehdä useita webinaareja ja kerätä tuloksia pitkän aikaa. Vasta silloin asiat kehittyvät ja organisaatiosi alkaa saamaan tuloksia. Suosittelemme esim 1-2 kertaa kuukaudessa. Osallistujamäärä riippuu kutsuttavien määrästä ja kiinnostus asteesta. Ilmoittautuneita tulee enemmän kuin normaaliin perinteiseen tapahtumaan. Paikalle saapuu kokemuksiemme mukaan 55-75% ilmoittautuneista. 

Kuinka webinaariin saadaan osallistujia paikalle?

 

Mitä tehdä webinaarin jälkeen?