Blogi | Sales Communications

Miksi HubSpot? 10 syytä valintaan

Kirjoittanut Marjo Matilainen | 23.11.2022 7:23

HubSpot on CRM-alusta, joka on yhteydessä liiketoimintasi jokaiseen osa-alueeseen. Järjestelmä on rakennettu silmällä pitäen sitä, että se tuo asiakaskokemuksen tärkeimmät elementit yhdelle alustalle, joka on suunniteltu kasvamaan yrityksesi kanssa.

HubSpot on suunniteltu auttamaan yrityksiä hallitsemaan myyntiä, markkinointia ja asiakaspalvelua. Se tarjoaa useita työkaluja, kuten yhteystietojen hallinnan, diilien ja myyntiputkien seurannan, markkinointikampanjat ja paljon muuta. HubSpot auttaa myös selkeyttämään myynnin prosesseja ja tuottamaan parempaa dataa ja raportointia. Sen avulla voit lisäksi kasvattaa liidien määrää ja parantaa niiden laatua, automatisoida sähköpostikampanjoita ja luoda yksilöllisiä laskeutumissivuja erityyppisille potentiaalisille asiakkaille.

Lue tästä blogitekstistä tarkemmin kymmenen syytä, miksi HubSpot on hyvä valinta myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun työkaluksi.

1. Parempi asiakaskokemus

HubSpot ei ole vain CRM-järjestelmä, vaan monipuolinen myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun alusta, jonka ansiosta voit tarjota yhtenäisempiä ja parempia asiakaskokemuksia.

HubSpotin suurimpia hyötyjä on se, että se tarjoaa yhtenäisen näkymän kaikkeen asiakastietoon kaikille järjestelmän käyttäjille ja auttaa siten tuottamaan parempia asiakaskokemuksia. Tämä on erityisen hyödyllistä yrityksille, joissa on useita tiimejä, jotka työskentelevät asiakkaan elinkaaren eri osa-alueilla, kuten myynti, markkinointi ja asiakaspalvelu. Asiakkaille voidaan tarjota yhtenäistä ja johdonmukaista palvelua riippumatta siitä, kuinka monen yrityksesi eri tiimin kanssa he ovat tekemisissä.

Jos siis haluat tarjota asiakkaille parempaa palvelua aina ensi kontaktista saakka ja samalla tehdä myynnin työstä sujuvampaa, HubSpot on oikea valinta.

Katso HubSpot-demo >>>

2. Yhtenäinen data

HubSpot on loistava työkalu niin myynnin, markkinoinnin kuin asiakaspalvelun hallintaan. Sen avulla voidaan myös automatisoida monia tehtäviä, joten oikein käytettynä se auttaa myyntiä ja markkinointia tuottamaan parempia tuloksia vähemmällä työllä.

HubSpot koostuu eri kokonaisuuksista, joista voi ottaa käyttöön vain yhden tai sitten useamman. Näitä eri kokonaisuuksia kutsutaan Hubeiksi. Niitä ovat:

  • Sales Hub myynnin käyttöön
  • Marketing Hub markkinoinnin tarpeisiin
  • Service Hub asiakaspalvelun hallintaan
  • CMS Hub verkkosivujen luomiseen ja hallintaan
  • Operations Hub eri ohjelmistojen yhdistämiseen, datan puhdistamiseen ja automaatioihin

Hubit puolestaan sisältävät erilaisia työkaluja. Tehokkaimmillaan HubSpot on, kun käytössä on useampia Hubeja. Esimerkiksi asiakkaat, joilla on käytössä sekä Marketing Hub että CMS Hub kasvattavat inbound-liidien määrää 183 % enemmän kuin asiakkaat, joilla on vain Marketing Hub käytössään. Asiakkaat, joilla on käytössään Sales Hub ja Service Hub puolestaan kasvattavat voitettujen diilien määrää 124 prosentilla ensimmäisen 12 kuukauden aikana.



Mikä tekee HubSpotista niin tehokkaan on se, että kaikki työkalut käyttävät CRM:n tietoja. Tämä tarkoittaa, että voit käyttää samoja tietoja liiketoiminnan eri osa-alueiden hallinnointiin. Käytössä on siis sama data myynnissä, markkinoinnissa ja asiakaspalvelussa.

Siksi HubSpotin data on yhtenäistä, ja jokaisella tiimillä on pääsy kaikkiin asiakastietoihin. Näin ne voivat tehdä tehokkaammin yhteistyötä eikä tietoja tarvitse siirtää työkalusta toiseen. Kaikki asiakkaiden kanssa käyty kommunikaatio myös tallentuu samalle alustalle. Toisaalta jos pääsyä tiettyihin tietoihin halutaan rajata esimerkiksi vain tietyille käyttäjille, sekin on mahdollista.

Koska HubSpot käyttää samoja tietoja sekä markkinointiin että myyntiin, kontaktien ja asiakkaiden seuranta on helpompaa. Tätä ominaisuutta monet muut CRM-järjestelmät eivät tarjoa. HubSpot helpottaa myös viestintää tiimin jäsenten kanssa tai eri tiimien välillä. Voit lähettää sisäisiä viestejä suoraan järjestelmän sisällä.

HubSpotin monipuolisuutta lisää se, että se on myös helppo integroida lukuisiin muihin järjestelmiin. Integraatiot mahdollistavat datan kulkemisen saumattomasti järjestelmien välillä.

3. HubSpot on helppokäyttöinen ohjelmisto

HubSpot saa usein kiitosta helppokäyttöisyydestään ja intuitiivisesta käyttöliittymästään, eikä suotta. CRM:n ja muiden työkalujen helppokäyttöisyys on tärkeää tietenkin siksi, että sen käytön opetteluun menee siten vähemmän aikaa. Vielä tärkeämpi syy helppokäyttöisen järjestelmän valintaan on se, että monessa myyntitiimissä on vaikeuksia saada kaikki myyjät käyttämään CRM:ää aktiivisesti. Mitä helpompaa järjestelmän käyttö on, sitä varmemmin sitä myös käytetään.

Tiesitkö, että yritykset, joiden CRM on helppokäyttöinen, kasvavat merkittävästi 2,1 kertaa muita yrityksiä todennäköisemmin? Tai että yrityksillä, joiden CRM on räätälöitävissä, asiakastyytyväisyys on korkealla tasolla 131 % todennäköisemmin kuin muilla?

4. HubSpot skaalautuu yrityksesi tarpeiden mukaan

Sen lisäksi että HubSpot on helppokäyttöinen, se on räätälöitävissä ja skaalautuu yrityksesi tarpeiden mukaan.

HubSpotista voidaan räätälöidä tarpeisiisi sopiva kokonaisuus yrityksesi koosta ja järjestelmää käyttävistä tiimeistä riippuen. Kun yrityksesi tarpeet muuttuvat, järjestelmä skaalautuu sen mukaisesti. Jos esimerkiksi HubSpotia käyttöönotettaessa tarve on ollut pelkälle maksuttomalle CRM:lle, mutta myöhemmin halutaan ottaa käyttöön laajemmin myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun työkaluja, se onnistuu helposti.

5. Monipuoliset työkalut

HubSpot on tehokas työkalu, jonka käytössä pääsee alkuun itsenäisesti muutamassa minuutissa.

Helppokäyttöisyydestään huolimatta HubSpot on kuitenkin alustana myös monipuolinen: se tarjoaa paljon ominaisuuksia myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun hallintaan. Kun siitä halutaan saada kaikki tehot irti, on yleensä hyvä, jos apuna on kokenut HubSpot-kumppani, joka auttaa saamaan ohjelmiston koko potentiaalin yrityksesi käyttöön.

6. Myyjän paras työkaveri

HubSpot on loistava työkalu myyntitiimeille. Sen avulla voit hallita kaikkia prospekteja, liidejä ja asiakkaita ja esimerkiksi nähdä, mikä määrä liideistä päätyy kaupoiksi. Se auttaa yhtenäistämään ja selkeyttämään myynnin prosesseja.

HubSpot on suunniteltu toimimaan myyntisyklin hallinnassa alusta loppuun saakka. Se auttaa seuraamaan diilien kehitystä, järjestämään tapaamisia ja tekemään kauppoja asiakkaiden kanssa.

HubSpot myös auttaa parantamaan myynnin suorituskykyä: HubSpotin sisäänrakennettuja analytiikka- ja raportointiominaisuuksia käyttämällä seuraat ja mittaat kaikkea myyntiin liittyvää aina myyntitiimin aktiivisuudesta tehtyihin kauppoihin. Voit myös käyttää HubSpotia liidien pisteytykseen tunnistaaksesi liidit jotka todennäköisesti muuttuvat asiakkaiksi, jotta voit keskittyä niihin. Myynnille hyödyllisiä työkaluja HubSpotissa ovat mm.:

  • myyntiputken hallinta
  • liidien pisteytys
  • myynnin töiden hallinta tehtävien kautta
  • sekvenssit, joiden avulla voidaan lähettää sarja automaattisia viestejä kontaktien nurturoinniksi, ja luoda automaattisia tehtäviä, jotka muistuttavat olemaan yhteydessä asiakkaaseen
  • raportointi
  • tapaamisten varaaminen.

7. Markkinoinnin tärkeimmät työkalut samalla alustalla

HubSpotissa on monipuolisia ominaisuuksia markkinoinnin tarpeisiin. Se tarjoaa työkaluja yrityksesi verkkosivuston, sähköpostimarkkinoinnin kampanjoiden ja sosiaalisen median hallintaan. Tämä auttaa lisäämään verkkosivuston liikennettä ja konversioita.

HubSpotilla voit rakentaa kokonaisia markkinointikampanjoita, luoda blogin ja laskeutumissivuja, seurata kaikkien sisältöjen suorituskykyä sekä lähettää automaattisia sähköpostiviestejä kontakteille, liideille ja asiakkaille. Voit myös tehdä A/B-testejä nähdäksesi, mikä toimii parhaiten yrityksellesi, hallita sosiaalisen median kampanjoita, mitata sijoitetun pääoman tuottoa (ROI) ja luoda raportteja, jotka antavat tietoa kampanjoiden onnistumisesta.

HubSpotissa voit myös esimerkiksi helposti segmentoida asiakkaita demografisten tietojen, käyttäytymisen, kiinnostuksen kohteiden ja muiden seikkojen perusteella. Voit käyttää segmenttejä luodaksesi henkilökohtaisia kokemuksia jokaiselle asiakkaalle.

HubSpotin työkaluja markkinointiin ovat mm.:

  • markkinointikampanjat
  • sähköpostit
  • blogit
  • sosiaalisen median julkaisu ja hallinta
  • automaattiset workflow't, joiden avulla voit lähettää esimerkiksi sarjan sähköposteja valitsemallesi kohderyhmälle tiettyihin sääntöihin perustuen
  • mainonnan työkalut, joiden avulla voit hallinnoida ja seurata esimerkiksi LinkedIn-, Facebook- ja Google-mainontaa.

8. HubSpot mahdollistaa monikanavaisen asiakaspalvelun

HubSpot on myös tehokas työkalu asiakaspalveluun. Asiakkaat odottavat nykyään henkilökohtaista ja nopeaa palvelua siinä kanavassa, jota he itse suosivat. Asiakkailta tulevien kysymysten ja pyyntöjen hallinta voi olla haastavaa, kun niitä tulee eri kanavista ja tiedot saattavat olla eri järjestelmissä.

HubSpot yhdistää kaikki asiakaspalvelun kanavat yhteen järjestelmään, joten niitä on helppo hallita. Otti asiakas yhteyttä sitten puhelimen, sähköpostin, chatin tai esimerkiksi Facebook Messengerin välityksellä, HubSpot kokoaa kaikki tiedot yhteen.

HubSpotin asiakasportaali tarjoaa kätevän tavan lähettää tukipyyntöjä, tarkastella tikettejä ja niiden edistymistä, esittää kysymyksiä tai jättää palautetta. HubSpotissa voit myös tehdä asiakaspalautekyselyjä, joiden avulla voidaan ymmärtää asiakkaiden mielipiteitä ja tehdä parannuksia tuotteisiin tai palveluihin. HubSpot tarjoaa valmiita pohjia palautekyselyihin tai voit tehdä kyselyn itse alusta alkaen. HubSpotin parhaita ominaisuuksia asiakaspalveluun ovat:

  • monikanavaisen asiakaspalvelun mahdollistaminen
  • tiketit
  • asiakasportaali, jossa asiakas näkee tikettinsä ja niiden tilat ja voi avata uusia tikettejä
  • knowledge base eli tietopankki, josta asiakas voi itse etsiä tietoa
  • palautekyselyt.

9. Huolettomat verkkosivut ja sisällönhallintajärjestelmä

Sen lisäksi, että HubSpot sisältää myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun tehokkaat työkalut, se on myös loistava verkkosivualusta. HubSpot CMS:llä voit rakentaa koko verkkosivustosi sekä tehdä blogeja ja laskeutumissivuja. HubSpot-verkkosivut ovat suoraan yhteydessä CRM:ään, mikä mahdollistaa esimerkiksi liidien keräämisen ja sivujen personoinnin ilman ylimääräisiä työkaluja.

Yksi HubSpot CMS:n parhaista ominaisuuksista on sen käytön helppous. Yksinkertaisia sivustoja pystyt rakentamaan itsekin ilman koodaustaitoja, mutta suuremmissa ja räätälöidymmissä verkkosivukokonaisuuksissa kannattaa luottaa kokeneen HubSpot-verkkosivukehittäjän taitoihin.
HubSpot CMS sisältää drag and drop -toiminnon sivujen rakentamiseen ja muokkaamiseen. Sen avulla voit helposti luoda aloitussivuja, blogeja ja muuta sisältöä.

Tutustu HubSpot-verkkosivuihin

10. Tukea aina saatavilla

Saatavilla on myös runsaasti resursseja, jotka auttavat HubSpotin käytössä. Näitä ovat mm. monia ilmaisia kursseja tarjoava HubSpot Academy ja HubSpot Community, jossa ohjelmiston käyttäjät jakavat toisilleen ideoita, vinkkejä ja parhaita käytäntöjä. HubSpot tarjoaa myös webinaareja, blogeja ja oppaita, joiden avulla opit lisää niin HubSpotista kuin myynnistä ja markkinoinnista. Tutustu myös Sales Communicationsin HubSpot-tukeen.

Joko vakuutuit siitä, miksi HubSpot on paras valinta?

HubSpot tarjoaa parempia asiakaskokemuksia, yhtenäisempiä myyntiprosesseja ja dataa, eri tiimien välisen yhteistyön parantamista ja paljon muuta, mikä auttaa yrityksiä kasvamaan. Parhaiten HubSpotin hyödyt saa valjastettua käyttöön, kun apuna on kokenut kumppani, joka osaa auttaa kaikissa HubSpotiin liittyvissä asioissa aina oikeiden lisenssien valinnasta ja käyttöönotosta lähtien.

Jos haluat kuulla lisää siitä, miten HubSpot palvelee yrityksesi tarpeita, varaa kalenterista aika HubSpot-asianatuntijan kanssa: