Blogi | Sales Communications

HubSpot-uutuudet 09/22 – keskiössä yhtenäinen asiakaskokemus

Kirjoittanut Marjo Matilainen | 13.9.2022 7:04

HubSpot kehittyy koko ajan ollakseen enemmän kuin vain ohjelmisto ja luodakseen mahdollisuuksia yhtenäisen asiakaskokemuksen tarjoamiseen. Huomio on siirretty datan ja eri systeemien yhdistämisestä syvempien ja kestävämpien asiakaskokemusten rakentamiseen, jotta yrityksille voidaan tarjota yhä enemmän lisäarvoa. Tässä blogikirjoituksessa kerromme viimeisimmistä HubSpot-uutisista.

HubSpot haluaa muuttaa sen, miten asiakkaat sitoutuvat yrityksiin ja miten he ostavat. Se haluaa tarjota joustavan, räätälöitävän kokemuksen alustalla, jossa data ja asiakkaat ovat yhteydessä toisiinsa.

Yhteyden puute

Maailma on muuttunut hajautuneemmaksi ja dynaamiseksi, mikä haastaa yrityksiä uudistumaan ja keksimään, miten pitää paremmin yhteys asiakkaisiin ja työyhteisöön. Perinteiset markkinointistrategiat eivät enää toimi yhtä hyvin vaan kaipaavat päivitystä, ja yrityksen kasvattaminen on entistä vaikeampaa.

Yhteys asiakkaisiin

Asiakkaat odottavat yhden klikin ratkaisuja ongelmiinsa ja ostamiseen. Mutta usein he päätyvät asiakaspalvelun kanaviin, jotka ovat ruuhkautuneet eivätkä tarjoa vastauksia tarpeeksi nopeasti.

Data ei ole yhtenäistä

Asiakkaita ja liiketoimintaa koskeva data löytyy hajautuneena erilaisista järjestelmistä, mikä johtaa syvempään yhteyden puutteeseen.

Ihmisten väliltä puuttuu yhteys

Uusi hybridi-työ ja data-turvallisuutta koskeva huoli lisää eristyneisyyttä ja yhteyden puutetta ihmisten välillä.

HubSpot yhdistää datan, asiakkaat ja työyhteisön

Muuttuneessa maailmassa keinot, jotka ovat ennen edistäneet yritysten kasvua, eivät enää toimi. Edessä on uudenlaisen kasvun aikakausi, jossa yritysten pitää luoda asiakkaisiin parempi yhteys. Niiden tulee keskittyä siihen ainoaan asiaan, jolla loppupeleissä on merkitystä, eli rakentamaan syvempiä ja kestävämpiä asiakassuhteita.

Tässä HubSpot on avuksi.

HubSpotin työkalujen avulla voit yhdistää datan, asiakkaat ja työyhteisösi yhdelle alustalle. Tuloksena on yhtenäisempi yritys, parantunut asiakaskokemus sekä paremmin arvoa tuottava yritys.

Marketing Hub:

Houkuttele, segmentoi ja luo yhteys asiakkaisiin personalisoitujen sähköpostien, mainosten, liidien generoinnin työkalujen ja helppokäyttöisten markkinoinnin automaation työkalujen avulla. Pysyt yhteydessä asiakkaisiin yhtenäisen alustan ansiosta, ja hallittavana on vähemmän erillisiä työkaluja. Käytössä on yksi selkeä kanava, jossa näet kaiken keskitetysti.

Sales Hub:

Voit myydä fiksummin HubSpotin työkaluilla. Sales Hubissa käytössä ovat mm. erilaiset pohjat esimerkiksi myyntisähköpostien lähettämiseen, dokumentit ja tapaamisten varaamisen työkalu.

Service Hub:

Service Hubin avulla asetat asiakaskokemuksen ykköseksi ja tarjoat tukea nopeasti. Apuna ovat työkalut kuten jaettu inbox, live chat ja tiketit.

CMS Hub:

HubSpot CMS:ssä muokkaat verkkosivustoasi nopeasti drag-and-drop-editorilla käyttäen monipuolisia teemoja. Verkkosivustosi tarjoaa kävijäkokemuksen, joka vastaa asiakkaiden odotuksiin.

Operations Hub:

Yhtenäistä raportointia Operations Hubin työkaluilla. Koko yrityksesi kulkee samaan suuntaan ja työskentelee tehokkaasti kohti kasvua.

Optimoitu monikanavainen kokemus

Menestystä tavoittelevat yritykset tarvitsevat yhden paikan, johon on keskitetty kaikki tärkein data. Evästekäytäntöjen kiristyessä ja tietoturvallisuuden vaatimusten kasvaessa yrityksillä on yhä enemmän vastuuta datan suhteen.

HubSpot rakentaa integraatiota Googlen Enhanced Conversationsin (EC) kanssa mainonnan konversioiden mittaamisen parantamiseksi. Integraatio on tarkoitus julkaista myöhemmin tänä vuonna. Lisäksi HubSpot auttaa kehittämään mainostrategiaa mainosten konversiotapahtumilla (ad conversions events). Kun Google Ads -tili, Facebook-mainostili tai LinkedIn-mainostili on yhdistetty HubSpotiin, voidaan luoda tapahtumia CRM:n elinkaaren vaiheiden muutosten synkronoimiseksi HubSpotista.



Markkinointikampanjat-työkalulla (campaigns) voit rakentaa kokonaisia kampanjoita ja seurata niiden tuloksia. Eri tiimit voivat tehdä yhteistyötä käyttäen yhteistä kalenteria ja kommenttiketjuja, nähdä kuinka paljon kampanjat tuottavat ja seurata attribuutiota. Markkinoinnissa voidaan mitata sitoutumista ja tuloksia kaikissa kanavissa aina ostoon saakka.



Beta-vaiheen kehityksessä olevan ostopolku-analytiikan avulla nähdään kaikki asiakkaan kosketuskohdat yritykseen ja saadaan parempi käsitys siitä, mikä toimii ja mikä ei. Sen avulla voidaan seurata kaikkia markkinoinnin aktiviteetteja yhdessä paikassa ja nähdä eri polkuja, joita prospektit ja asiakkaat ottavat. Näin voidaan optimoida tärkeimpiä kosketuskohtia polulla ja lisätä konversioita.

Räätälöityjä näkymiä

Korttinäkymän (board card configuration) avulla saadaan parempi näkymä asiakastietoon. Ylläpitäjät voivat valita enintään neljä propertyä, jotka näkyvät kaikkien myyntiputken objektien korteilla. Näin tärkein tieto on selkeästi näkyvillä ja keskiössä. Myynnin johto voi hallita diilejä helpommin ja tehdä kauppoja nopeammin.



Lisäksi diilien hallintaa on kehitetty siten, että mukana ovat tiimien tavoitteet, fiskaalinen ennuste, vahvempi yhteys diilien ja ennusteiden välillä sekä uusi tavoite-työkalu. Uusien ominaisuuksien avulla CRM:ää voidaan muokata niin, että se näyttää selkeästi, mitkä ominaisuudet ja diilit ovat tärkeimpiä yrityksellesi. Näin tärkeysjärjestyksessä korkeimmalla olevat asiat pysyvät paremmin mielessä.

Syvempi asiakassuhde

HubSpotin kehittyvien asiakaspalvelutyökalujen ansiosta asiakkaat voidaan kohdata heidän itse valitsemassaan kanavassa ja markkinointitiimi voi lähettää asiakkaille personoituja viestejä juuri oikeaan aikaan.

Nyt HubSpotin uuden WhatsApp-integraation (beta-vaiheessa) ansiosta WhatsApp voidaan yhdistää yhtenä viestintäkanavana jaettuun inboxiin ja kommunikoida prospektien ja asiakkaiden kanssa sen välityksellä säilyttäen keskustelut CRM:ssä.

Tee lähtemätön vaikutus verkkosivuilla

HubSpot julkaisi aiemmin tänä vuonna ilmaisen version CMS:stä. Yrityksen verkkosivut ovat usein prospektin ensimmäinen kosketus yritykseen, joten verkkosivut ovat tärkeä markkinoinnin väline. Kasvavalle yritykselle on tärkeää, että verkkosivuja on mahdollista räätälöidä brändin ja liiketoiminnan tarpeisiin ilman, että se edellyttää valtavaa budjettia. HubSpotin verkkosivut sopivat kasvavalle yritykselle, sillä ne skaalautuvat yrityksen mukana. HubSpot CMS:n sandbox-ympäristö mahdollistaa sivuston rakentamisen ja muokkaamisen turvallisessa ympäristössä.

Yhtenäinen alusta

HubSpotin avulla voidaan yhdistää kaikki asiakasdata yhdelle helppokäyttöiselle ja tehokkaalle alustalle. Monimutkaiset ja hajanaiset alustat jäävät sen ansiosta historiaan. Näin säästyy aikaa ja saadaan enemmän arvoa, kun kaikki asiakkaan kosketuspisteet yritykseesi on keskitetty yhteen paikkaan.

Huono data historiaan

Harvard Busines Review’n mukaan vain 3 prosenttia yritysten datasta täyttää edes datan laadun perusehdot. HubSpotin avulla data pysyy helposti yhtenäisenä ja siistinä auttaen yrityksiä tekemään parempia päätöksiä.

Custom object builder on työkalu, jolla saadaan rakennettua räätälöityjä datamalleja ilman koodaamista. Datan laadun komentokeskus (data quality command center) tarjoaa paremman näkemyksen datan kuntoon yhdessä keskitetyssä paikassa auttaen tunnistamaan muun muassa vanhentuneet ominaisuudet ja integraation pullonkaulat.

Varaa aika HubSpot-asiantuntijan kanssa, kun haluat keskustella siitä, miten parannat asiakaskokemusta HubSpotin avulla.

Yhtenäinen yhteisö

HubSpotin asiantuntijoiden ja koulutuksen ekosysteemi tarjoaa lisää yhteisöllisyyttä.

HubSpot Academy

Yrityksen paras tuote on sen ihmiset ja ihmiset ovat parhaimmillaan, kun he pääsevät kehittämään ammatillisia taitojaan ja suhtautuvat siihen intohimolla. HubSpot-akatemiassa on mukana yli 165 000 ammattilaista, jotka haluavat kehittää niin uraansa, yritystään kuin verkostojaan. Se on täysin ilmainen ja tarjoaa rajattoman pääsyn yli satoihiin aiheisiin. 

HubSpot Community

HubSpot Community tarjoaa mahdollisuuden päästä keskustelemaan syvemmin HubSpotin tuotteista muiden HubSpotin parissa työskentelevien kanssa ympäri maailman. Se tarjoaa pääsyn foorumeihin, blogeihin ja erilaisiin kasvuryhmiin. HubSpot Community on kasvava verkosto, joka tuo yhteen taitoja ja näkemyksiä.

HubSpot Network

HubSpot Network on uuden sukupolven verkosto kasvun ammattilaisille. Connect.com on kasvava yhteisö asiakkaille, kumppaneille ja prospekteille. Siellä on pääsy uramahdollisuuksiin ja HubSpotin käyttäjien tarjoamiin asiantunteviin neuvoihin.

Jos haluat kuulla, miten yrityksesi voi luoda sujuvampia asiakaskokemuksia ja saada yhtenäisempää dataa HubSpotin avulla, varaa aika HubSpot-asiantuntijan kalenterista: