Blogi | Sales Communications

HubSpot Sertifikaatti

Kirjoittanut Suvi Saranki | 20.9.2018 6:31

HubSpot on monipuolinen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun ohjelmisto, jonka tarkoituksena on auttaa yrityksiä houkuttelemaan verkkosivuilleen vierailijoita, konvertoimaan niistä liidejä sekä muuttamaan liidit asiakkuuksiksi.

HubSpotin järjestelmä on todella laaja, nykyään puhutaan Growth Platformista, joka koostuu neljästä osasta: HubSpot CRM:stä, Sales-, Marketing- ja Service Hubeista. Järjestelmän laajuuden ja ainutlaatuisuuden, sekä digitaalisen markkinoinnin nopeatempoisuuden vuoksi, on erittäin kätevää, että HubSpotilla on erillinen Academy-osio, jossa kuka tahansa pystyy opiskelemaan itsensä inbound-guruksi sekä kehittämään osaamistaan koskien HubSpotin ohjelmistoa. HubSpot Academystä löydät monipuolisesti kursseja eri tarkoituksiin. 

 

 

HubSpot sertifikaatit

HubSpotin kurssit ovat tietysti luotu HubSpotin asiakkaille, mutta sertifikaatteja voi suorittaa ilman asiakkuutta. Jotta pääset suorittamaan HubSpot-sertifikaatteja, tulee sinun kirjautua sisään HubSpotiin. Jos sinulla ei ole HubSpotin asiakkuutta tai tiliä valmiiksi, tulee sellainen luoda ensiksi.

Kirjautuessasi sisään HubSpot Academyyn löydät laajan valikoiman kursseja, joista voit valita itsellesi kursseja ja alkaa suorittamaan niitä omaan tahtiisi. Kursseja päivitetään jatkuvasti ja uusia kursseja tulee Academyyn aina samaa tahtia HubSpotin uutuuksien tullessa markkinoille. Kun olet opiskellut videomateriaalit ja katsonut esitykset, voit aloittaa kokeen suorittamisen. Kurssin läpäistyä saat sertifikaatin suorituksesta.

 

 

 

HubSpot kurssit ja sertifikaatit

Tällä hetkellä HubSpotista löytyvistä kursseista seuraavista voi suorittaa sertifikaatin:

  1. Social Media: Tässä kurssissa käydään läpi, kuinka hyödynnät tehokaasti sosiaalista mediaa markkinoinnissa.
  2. Inbound: Inbound-markkinoinnin perusteiden kurssi.
  3. Inbound Marketing: Tämä kurssi menee hieman syvemmällä Inbound-markkinoinnissa kuin Inbound-kurssi.
  4. Growth-Driven Design (GDD): Tässä kurssissa käydään läpi, kuinka teet verkkosivun, jota kuluttajat rakastavat, ja joka tuottaa yrityksellesi paljon liidejä.
  5. Sales Enablement: Tällä kurssilla opit, kuinka markkinointi voi auttaa myyntiä.
  6. Client Management: Tehokas kurssi, jolla opit kuinka pidät huolta asiakkaistasi kaikissa vaiheissa.
  7. Selling Sales Services: Opit, kuinka paketoida, hinnoitella ja myydä tuotteita tai palveluita asiakkaillesi.
  8. Delivering Sales Services: Tämä kurssi on tarkoitettu erityisesti henkilöille, jotka haluavat tarjota korkeaa ROI:ta asiakkailleen ja myydä enemmän.
  9. Content Marketing: Oletko miettinyt, kuinka kirjoittaa mielenkiintoisia sisältöjä? Jos kyllä, tämä kurssi on sinulle.
  10. Developing a Sales Plan: Tällä kurssilla opit, kuinka luot tehokkaan myyntisuunnitelman.
  11. Delivering Client Success: Kurssissa käydään läpi asioita, jotka auttavat sinua tuottamaan asiakkaillesi lisäarvoa ja menestystä.
  12. HubSpot Sales Software: Tämän kurssin tarkoituksena on käydä läpi kattavasti Sales Hubin ominaisuudet.
  13. Email Marketing: Tässä kurssissa käydään läpi tehokasta sähköpostimarkkinointia.
  14. Growth-Driven Design Agency: Kurssissa opitaan mm. miten hinnoitella GDD-sivut ja kuinka kehittyä GDD-palveluntarjoajana.
  15. Inbound Sales: Tässä kurssissa kerrotaan, kuinka tehdä myyntiä inbound-tyylillä.
  16. Contextual Marketing: Kertoo, kuinka tehdä markkinointia niin, että se istuu ostajan matkaan ja markkinointiviesti tavoittaa asiakkaan oikeaan hetkeen.
  17. HubSpot Agency Partner: Kurssissa käydään läpi HubSpot partnerina toimimisen periaatteita.
  18. HubSpot Marketing Software: Tässä kurssissa käydään läpi, kuinka käyttää Marketing Hubia.

 

Osa kursseista on suunniteltu tukemaan inbound-markkinointiosaamista (kuten esimerkiksi Inbound Marketing ja Inbound), osa taas keskittyy muihin inboundia tukeviin osa-alueisiin (esimerkiksi Growth-Driven Design ja Social Media), osa kursseista on suunniteltu partnereille (esim. Growth-Driven Design Agency ja HubSpot Agency Partner) ja osa taas tukee myyntiä (esim. Sales Enablement ja Inbound Sales).

 

 

Suorita kurssi ja saa HubSpot sertifikaatti

Kurssien laajuus vaihtelee aiheen mukaan, mutta yhden kurssin videomateriaalin saa katsottua keskimäärin 3-5 tunnissa. Lisäksi esitysmateriaalin saa ladattua koneelle ja se kannattaakin käydä vielä erikseen läpi. Yhteensä yhden sertifikaatin suorittamiseen kannattaa varata noin yksi työpäivä, sillä itse kurssin lisäksi suoritettavaksi tulee tentti, johon  on varattu aikaa kurssista riippuen 75-90 minuuttia.

Jos et pääse heti kurssia läpi, voit suorittaa tentin uudestaan 24 tunnin kuluttua. Tentin tehtyäsi näet tuloksesi ja näin ollen tiedät, mihin osioon sinun kannattaa panostaa ja mitä asioita opiskella ennen uutta tenttiyritystä. Tentin tekemistä voi kokeilla viisi kertaa kuukaudessa. Kun pääset tentin läpi ja saat sertifikaatin, se kannattaa lisätä esimerkiksi LinkedIniin.

 

 

Miksi suorittaa HubSpot sertifikaatti?

HubSpotin kursseja ja sertifikaatteja kannattaa suorittaa monestakin syystä. Ensinnäkin, sertifikaattien suorittaminen auttaa laajentamaan HubSpot- ja inbound-osaamista. Toisekseen, sertifikaattien suorittaminen on täysin ilmaista ja opiskelun voi tehdä omalla ajalla, juuri silloin kuin itselle sopii. Kurssit ovat HubSpotin erikoisammattilaisten suunnittelemia ja ne ovat aina ajan tasalla. Lisäksi tietysti sertifikaatit toimivat todisteena suoritetusta kurssista ja opituista asioista sertifikaatit toimivat loistavana lisänä CV:ssä.